Tuesday, April 28, 2015

Love is.....




Cinta..Semua orang akan pernah merasakan perkara ni.. tapi satu yang kita kena faham..cinta ni bukan setakat pada kekasih yang kononnya kita kata kita dah jatuh cinta pada dia then kita putuskan untuk bercinta aka bercouple..hemm padahal cinta kita ni sepatutnya kepada Allah swt, Rasulullah, Orang tua kita, dan mungkin jugak pada suami yang memang halal bagi kita..

Tipu lah kalau aku kata aku tak pernah suka pada someone..yang jugak boleh dipanggil crush... Tapi bila aku pkir balik , harus ke aku ni bercinta sedangkan aku tahu yang becouple tu Haram!! ye memang x salah untuk suka pada seseorang, tapi janganlah kita melampaui batas2 agama.. Terus terang aku cakap rasa nak bercinta tu memang ada.. Yelah...jeles pulak tengok sweet2 couple ni kan..haha padahal menyampah pon ada... kalau laki bini xpelah jugak... ni sah2 dah kita tahu yang bercouple tu haram....ehh,, sape kita nak langgar hukum Tuhan... Memang sampai sekarang aku tak pernah bercinta..Alhamdulillah, Tuhan lindungi aku dari terjebak dengan perkara yang melalaikan.. 
Aku tak bercinta ni pon bukan hanya kerana aku tahu yang couple tu haram, malah berdasarkan pengalaman yang aku alami when my friends yang mesej ngn pakwe 24 hours dan kawan yang luahkan peraasaan kononnya bf tinggalkanlah, bf kongkonglah, and so on..pastu mulalah nak menangis bagai... x ke sia2 air mata tu.. ye aku faham memang susah hati ni bila dah suka dekat someone..tapi atleast try to forget him..tak pon doa banyak2 supaya Tuhan jodohkan kau dengan dia... kadang2 aku pkir jugak x rimas ke pagi, petang siang, malam pakwe tanye tengah buat ape, dah makan ke, dah tidur ke... padahal bukan laki kita pon... Dekat Mak Bapak taknak pulak kau tanye...Haa....yang memang aku geli geleman.....  masing2 siap ade panggilan lagi B lah, sayang lah, Anje lah, ucuk lah... nak muntah pulak... haha aku tak marah, nasihat jer.. untuk diri ini jugak yang juga manusia dan selalu berubah hati #pendosatanpanoktah.. Hemm,, aku ni takdelah bagus mane pon.. tapi ni pendapat aku...



Nak tahu tak!! sebenarnya kita boleh bercinta...........tapi biarlah dengan suami kita yakni bercinta selepas kahwin..hehe kan best...halal pulak tu... kau nak panggil B, sayang, anje,kekanda...haa panggillah... lagipon lagi romantik kalau kita boleh panggil macam tu dekat suami.. tambahan lagi ia merupakan sunnah nabi kita Rasulullah s.a.w.... Haa,, kita ikutilah ckit tazkirah yang dituli oleh imam muda Asyraf..korang boleh klik link ni >> http://imamudasyraf.com/v2/?p=430

Satu lagi last2,,hehe korang kene tahu tiada cinta sebelum kahwin!! Kata2 dari Blog Ustazah Fatimah Syarha "Cinta yang bertandang di lubuk hati itu fitrah. Namun, apabila ia disusuli dengan tindak-tanduk yang tidak Allah redhai, ia akan bertukar mejadi fitnah." Korang bolehlah terus baca dekat Ustazah Fatimah Syarha punye blog >> http://sebarkanbahagia.blogspot.com/2015/02/bahaya-cinta-sebelum-kahwin.html  ..ni tak kasi lagi yang Tarbiah Sentap punye..hehe gurau jerr
Oklah, yang tu je kot nak dibebelkan..haha bukan  bebel tapi hanya kongsi pendapat..
Assalamualaikum


No comments:

Post a Comment